Succesvol ondernemen in de wereld van EV en energie
In de Memodo-shop kun je Alfen-laadpalen met de backoffice van Chargit bestellen. Deze laadpalen worden standaard geleverd met een Chargit-simkaart en zijn compleet voorgeprogrammeerd.
Maar wat is Chargit nu precies? Welke voordelen heeft een laadpaal met de Chargit–backoffice voor jou als installateur? En welke tips hebben de oprichters van Chargit voor jou om succesvol te ondernemen in de wereld van EV en energie?
Momenteel zijn we samen met Chargit een video aan het opnemen die je binnenkort terugvindt in de Memodo Academy.
We gaan in deze video in op:
- hoe je een Alfen-laadpaal met de Chargit-backoffice binnen 1 minuut zelf in bedrijf stelt;
- hoe Chargit jou maximaal ontzorgt door het klantcontact van je over te nemen;
- welke uitdagingen en kansen Chargit voor jou ziet in de wereld van EV en energie;
- praktische tips voor hoe je voorop kunt lopen en je kunt onderscheiden van andere laadpaalinstallateurs.
Nog even geduld dus! In de tussentijd vertellen we je graag al wat meer over Chargit.
Wat is Chargit?
Chargit werd in 2020 opgericht door Loek Otters en Peter den Biesen. Zij werkten samen bij Essent, richtten daarna samen Huismerk Energie en De Groene Stroomfabriek op, en nadat deze twee energiebedrijven verkocht waren aan Greenchoice, besloten ze samen een backoffice voor laadstations te ontwikkelen: Chargit was geboren.
Van backoffice naar all-in-one laadoplossing
Al snel realiseerden Loek en Peter zich dat een backoffice alleen niet voldoende was om hun eindklanten het maximale uit hun laadpaal te laten halen. Daarom besloten zij de wereld van elektrisch laden en energie samen te brengen en een all-in-one laadoplossing aan te bieden, met niet alleen een backoffice, maar ook de verkoop van slimme Alfen-laadstations en advies over onder andere de aansluiting, de inrichting van Load Balancing Active en het energiecontract.
Bedrijventerreinen met meerdere huurders
Chargit kan bijvoorbeeld uitkomst bieden bij bedrijventerreinen waar de eigenaar van de aansluiting, de eigenaar van het pand en de huurders verschillende partijen zijn.
Wat hier vaak voorkomt, is dat er maar één energiecontract is, waarbij de stroomkosten worden verdeeld over alle huurders. Bedrijven die zelf geen of maar enkele EV’s opladen op het parkeerterrein, betalen dus ook mee aan het stroomverbruik van bedrijven met meerdere EV’s.
Met de backoffice van Chargit zijn complexe verrekeningen mogelijk. Elke huurder betaalt dan alleen nog maar voor de stroom die de eigen medewerkers laden.
Meetdata als basis van optimaal ingericht laadplein
Verder heeft Chargit, als de eigenaar van de aansluiting hier toestemming voor geeft, toegang tot de meetdata van een locatie. Met behulp van deze data kan Chargit bepalen wat de mogelijkheden zijn van de huidige aansluiting en welke laadstations (hoeveel en met welke capaciteit) er bij de situatie passen. Op die manier kan voorkomen worden dat een aansluiting later toch niet voldoende blijkt, omdat bijvoorbeeld de airconditioning in de zomer voor grote stroompieken zorgt.
Automatische vergoeding van laadstroom voor werknemers die thuisladen
Een ander focuspunt van Chargit zijn de kleinere zakelijke rijders met een auto en laadpaal van de zaak of een leaseauto. Met de backoffice van Chargit hoeven zij hun geladen stroom niet voor te financieren, maar wordt de stroom maandelijks automatisch vergoed namens de werkgever of leasemaatschappij. De gebruiker krijgt dan het bedrag van Chargit op zijn bankrekening en de werkgever of leasemaatschappij krijgt een factuur.
Chargit in de Memodo Academy
Benieuwd geworden hoe Chargit jou als laadpaalinstallateur volledig kan ontzorgen? En welke kansen je moet pakken om succesvol te ondernemen in de energiemarkt? Binnenkort vertellen Loek en Peter van Chargit je hier alles over in de Memodo Academy. Houd onze LinkedIn-pagina dus goed in de gaten!