Contentmarketeer Isabel in ’t zonnetje [Interview]
Onze medewerkers zetten zich iedere dag met hart en ziel in voor Memodo. Hoog tijd om ze eens in ‘t zonnetje te zetten! Deze week zetten we onze (contente) content marketeer Isabel Boekel in ‘t zonnetje. Creatieve content creëren doet zij altijd met een glimlach.
Een stukje terug in de tijd met onze content marketeer…
In haar vorige functies als duurzaamheidsmanager bij touroperator Corendon en projectleider duurzaamheid bij een grote gemeente, heeft Isabel al veel ervaring opgedaan in de duurzame sector. Het maken van content hoorde hier ook bij. Bij Corendon had ze haar eigen Verantwoord Vakantie Vieren blog over dierenwelzijn, het verduurzamen van de Hotels & Resorts en de afvalscheiding aan boord van de vliegtuigen. Daarnaast zijn zonnepanelen, omvormers en duurzame energiesystemen niet nieuw voor haar; mede door haar zijn veel van de Corendon Hotels & Resorts energieneutraal geworden.
Een zonnestraal op kantoor
Eind augustus is Isabel Boekel begonnen als content marketeer bij Memodo, na een lange reis door Midden-Amerika. Content maken voor alle communicatiekanalen van Memodo, dat is wat ze doet. Ze is verantwoordelijk voor alle online- en offline content, zoals de blogs, nieuwsbrieven, de video’s voor het eigen YouTube kanaal en de social media marketing. Ze zorgt er altijd voor dat de klanten bij Memodo een goede keuze kunnen maken voor een product, of leren over allerlei onderwerpen in de online webinars.
Ze krijgt er energie van als ze het creëren van content kan combineren met haar passie voor duurzaamheid. Bij Memodo zit ze wel goed dus! Ze is trots dat ze onderdeel mag zijn van een groeiend team die met passie iedere dag werkt aan de duurzame energietoekomst. En, als ze de toekomst kon voorspellen, dan ziet ze Memodo over vijf jaar als een groot bedrijf die toonaangevend en bekend is in het opslag segment. Ze verwacht ook dat ieder huishouden een thuisbatterij heeft waarin de opgewekte energie wordt opgeslagen.
Mensen inspireren, enthousiasmeren en leren over de producten bij Memodo en de installatie hiervan vind ik het leukste wat er is. De PV-branche is enorm in ontwikkeling en hieraan bijdragen in mijn functie is waardevol!
Het topproduct van Isabel
Het favoriete product uit de Memodo webshop? Dat is voor haar heel duidelijk: dat is de Autel Maxicharger, een thuisoplader voor elektrische voertuigen. Memodo verkoopt de thuisoplader als eerste groothandel in Nederland. Het is een feestje om de thuisoplader bij iemand thuis te installeren. Met zijn strakke design en vele technische snufjes neemt Autel je met de Autel Maxicharger mee in de EV-revolutie! Onze content marketeer vindt het mooi dat Memodo de thuisopladers van Autel verkoopt; ze zijn modern en passen daarom goed in het productaanbod van Memodo.
Je hebt zo weinig nodig! Dat heb ik geleerd tijdens mijn reis door Midden-Amerika. We moeten zuinig omgaan met onze planeet
Waar laad onze content marketeer van op?
Memodo is dé specialist voor opslagbatterijen. Voor alles op het gebied van opslag kan de klant bij Memodo terecht; niet alleen voor de producten, maar ook door het opladen van kennis hierover in de vele online webinars. Maar… ook onze medewerkers moeten opladen.
Waar laadt onze content marketeer van op na een lange dag content maken? ‘’Een wandeling in het bos!’’, zegt ze. Lekker uren wandelen of zwemmen in de zee. Soms neemt ze haar surfplank mee, want ze houdt van golfsurfen. Daarnaast houdt ze erg van reizen, schilderen, lezen en leuke dingen doen met familie en vrienden.
Verduurzamen van eigen woning
Niet alleen in haar functie als content marketeer houdt ze zich bezig met duurzaamheid. Ze neemt het ook mee naar huis. Op haar eigen huis in Alkmaar heeft ze de afgelopen jaren zes zonnepanelen geplaatst en de muren goed geïsoleerd. Ook probeert ze zoveel mogelijk elektrisch te verwarmen. Zo gebruikt ze een warmwater boiler voor het warme water in de keuken.
Ik zou graag zo zelfvoorzienend mogelijk willen leven, zoveel mogelijk energie zelf opwekken en alles opslaan in een batterij
Volgende week zetten we marketing manager Johan de Meijer in ‘t zonnetje. Samen met content marketeer Isabel Boekel zit hij in het marketing team van Memodo Nederland.