Head of Marketing & Sales Antal in ’t zonnetje [interview]

Memodo Nederland groeit hard en er komen wekelijks nieuwe medewerkers bij het team. Begin 2023 heeft Antal Krootjes, de nieuwe Head of Marketing & Sales, zich bij Memodo aangesloten. In deze Memodo-blog zetten we Antal in ’t zonnetje. 

Oude rot in ‘t vak

Antal is 48 jaar, getrouwd en heeft twee dochters van acht en tien. Hij woont in Capelle aan den IJssel, onder de rook van Rotterdam. Hij is al zeventien jaar actief in marketing en acht jaar in sales. In totaal brengt hij dus 25 jaar ervaring mee. Een echte oude rot in ’t vak, die Antal. Nu is hij verantwoordelijk voor de marketing en sales bij Memodo Nederland. 

Passie voor marketing en energie

Veel medewerkers van Memodo hebben heel bewust voor Memodo gekozen. Dat geldt ook voor Antal. Hij licht toe: “Toen ik klaar was bij mijn vorige werk, besloot ik echt even de tijd te nemen om iets te vinden wat bij mijn passie en interesses past. Mijn zakelijke drijfveer ligt in het laten groeien van bedrijven, mijn passie is marketing en mijn interesse ligt in de energiesector. Memodo past dus perfect bij mij.” 

Op slag verliefd op energieopslag

Als Antal gevraagd wordt naar zijn favoriete Memodo-product, hoeft hij daar niet lang over na te denken. “Dat is niet zozeer een specifiek product, maar het principe energieopslag”, vertelt hij. “Toen ik daar voor het eerst over hoorde bij Memodo en van Dennis van der Meij, werd ik er direct heel enthousiast over. Ik denk namelijk dat we pas aan het begin staan van de energietransitie en dat batterijopslag in de toekomst heel belangrijk gaat worden. Veel mensen denken bij batterijopslag aan opslag voor eigen gebruik, maar het verhaal is veel breder dan dat. De batterij gaat een belangrijke rol spelen in het reguleren van ons energieverbruik. Denk bijvoorbeeld aan het opvangen van de piekmomenten. 

Memodo over vijf jaar

“Over vijf jaar zijn wij een van de top 3 spelers in de markt”, zegt Antal vol overtuiging. “We zijn dan groothandel waar installateurs naartoe gaan voor hun totale pakket. Ons doel is dat in 2030 de installateur volledig met zijn vak bezig kan zijn en ik denk dat de manier waarop wij installateurs gaan ontzorgen onderscheidend is in de markt.” 

Erop uit met het gezin

Antal werkt graag en veel, maar hecht veel waarde aan een goede balans tussen werk en privé. Antal: “Het grootste deel van mijn vrije tijd gaat naar mijn gezin. We gaan er veel op uit en dat kan van alles zijn. Bijvoorbeeld de natuur in, we gaan vaak naar het strand en we gaan graag uit eten met z’n allen. Of dat nou ontbijt is, of lunch of diner, we doen het allemaal.”  

Verder staat Antal elke ochtend om 5:30 uur op om een uurtje voor zichzelf te hebben. “Ik ga dan mediteren en spreek mijn doelen uit.” Daarnaast doet hij twee keer per week aan fitness en zwemt hij één keer per week. 

Kapot geschrokken van de Quooker

Antal heeft in de privésfeer al een aantal stappen ondernomen om te verduurzamen. “We hebben een auto weggedaan en de andere auto vervangen door een elektrische auto. Daarnaast hebben we een elektrische scooter aangeschaft, zodat we ook een heleboel kilometers, ik denk iets van 3.000 per jaar, op de scooter doen en niet met de auto. Verder zijn we overgestapt van gas naar elektrisch koken.” 

Antal begint te lachen: “Over elektrisch koken gesproken: we hebben thuis een Quooker en nu hoorde ik tijdens de Masterclass Energietransitie van een van de sprekers dat die 511 kWh per jaar verbruikt! Ik ben me helemaal kapot geschrokken, dus toen ik thuiskwam heb ik de Quooker direct uitgezet 😅” 

Zonnepanelen heeft het gezin Krootjes nog niet. “Dat is een bewuste keuze”, aldus Antal. “Wij willen binnen drie jaar nog een keer verhuizen en dan gaan we meteen voor het hele pakket. Dus zonnepanelen, laadpaal, warmtepomp en batterij.” 

Volgende week staat hoofd Category Management Dennis Hungs in het zonnetje.