Marketing manager Johan in ’t zonnetje [Interview]
Onze medewerkers zetten zich iedere dag met hart en ziel in voor Memodo. Hoog tijd om ze eens in ‘t zonnetje te zetten! Deze week een interview met onze marketing manager Johan de Meijer. Een team laten groeien bij een bedrijf met een duurzame missie; daar krijgt hij ontzettend veel energie van.
Een stukje terug in de tijd…
Johan heeft al veel ervaring. Sinds 2009 werkt hij bij digitale productie- en reclamebureaus. En die grote rugzak aan digitale- en marketing kennis neemt hij nu mee naar Memodo.
Een marketing strateeg in hart en nieren
Het motto van onze marketing manager Johan? Om voor het team te zorgen dat zij het beste uit zichzelf halen voor Memodo. Hij zorgt ervoor dat er iedere dag een team met mensen klaarstaat om de klant zo goed mogelijk te helpen in alle communicatie uitingen die we kunnen voeren. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de marketingstrategie, de doelstellingen en hoe het merk Memodo in de markt wordt gezet. Alles met als doel om Memodo op de kaart te zetten in Nederland.
Wij willen Memodo op de kaart zetten als meest betrouwbare, servicegerichte en meedenkende groothandel van Nederland
Memodo is een gevestigde naam in Europa. Samen met installateurs en experts het merk Memodo groot maken in Nederland vindt hij het leukste wat er is. We gaan in gesprek met onze klanten, want zij weten wat ze willen. Memodo staat in dienst van de installateur. Wat hij zo leuk vindt is om vanaf een ‘blanco-papiertje’, dus dat er nog niks is, een merk in de markt te zetten. En dat in combinatie met duurzaamheid is voor Johan erg belangrijk, 1-en-1 is 2!
Memodo over vijf jaar
Iedere installateur komt over vijf jaar naar Memodo om te sparren; je kunt met Memodo letterlijk op het dak, of in de meterkast zitten. ‘’Even bellen met mijn vrienden bij Memodo’’, zal een bekende uitspraak binnen de branche worden. Daarnaast is Memodo er voor het ontzorgen van écht alles! Op het gebied van producten bestaan er in de toekomst nieuw soort batterijen die veel efficiënter zijn voor het gebruik thuis.
Het favoriete product van marketing manager Johan
Johan is erg thuis in de nieuwste technische producten en snufjes. Op het gebied van duurzame energie vindt hij zonnepanelen die steeds minder opvallen in het straatbeeld en duurzaam geproduceerd worden belangrijk. Zijn favoriete product uit de webshop? Dat is (niet vanwege de naam), maar de looks, de Meyer Burger 385 W. De Zwitserse fabrikant Meyer Burger maakt zonnepanelen van hoge kwaliteit en binnen een duurzame waardeketen. Dit doen door volgens de nieuwste duurzame productie eisen te werken en door de productie in Duitsland te doen, waardoor transportroutes kort zijn.
Waar laad jij van op?
Memodo is dé specialist voor opslagbatterijen. Voor alles op het gebied van opslag kan de klant bij Memodo terecht; niet alleen voor de producten, maar ook door het opladen van kennis hierover in de vele online webinars. Maar… ook onze medewerkers moeten natuurlijk opladen.
Waar laadt onze marketing manager van op na een lange dag met vergaderingen en strategische sessies? ‘’Crossfitten’’, zegt hij. En een glas goede wijn met een charcuterie. Ook spendeert hij avonden aan het lezen over een bepaald onderwerp; met een natuurlijke interesse in digitale onderwerpen, zoals de nieuwste innovaties. ‘’En Ajax natuurlijk’’! Zegt hij volmondig. Hij kijkt iedere wedstrijd.
Verduurzamen van eigen woning
Hij is momenteel bezig (nou eigenlijk de klusjesmannen) om dakisolatie te plaatsen. Hij heeft al vloerisolatie, spouwmuurisolatie en dubbel glas. Op den duur wilt hij zonnepanelen op maat laten maken. Samen met de hele straat zorgt hij ervoor dat ze gezamenlijk zonnepanelen inkopen, zodat ook zijn buren verduurzamen. De huidige energietransitie geeft Johan een extra duwtje in zijn rug om zijn woning te verduurzamen en het bespaart hem direct geld. Maar… altijd met de duurzame toekomst in zijn achterhoofd.
Volgende week zetten we collega Jesse Weijn in ‘t zonnetje. Hij is de accountmanager binnendienst bij Memodo Nederland.